Marieke Fieten Menzis

Aan tafel met Marieke Fieten (Menzis)

In aanloop naar de Klantcontact Quiz in oktober houden wij op onze social media een video-estafette met de deelnemende bedrijven, welke zoveel mogelijk wordt aangevuld met een interview. Dat dit bijdraagt aan het enthousiasme over deelname aan de Klantcontact Quiz bij de bedrijven is ons de afgelopen maanden steeds duidelijker geworden.

Na de video van Menzis hebben wij ook even contact opgenomen met Marieke Fieten, Directeur Klant & Operations bij Menzis. Marieke is bij deze editie een van de leden van de Raad van Advies en levert, samen met de andere RvA-leden, een belangrijke bijdrage aan de Klantcontact Quiz. Nieuwsgierig als wij zijn hebben wij Marieke een aantal korte vragen voorgelegd.

Hoe lang ben je al actief in klantcontact?

De laatste 15 jaar af en aan, direct en indirect, klein en groot.

Hoe lang werk je nu voor Menzis en waarom heb je voor Menzis gekozen?

Op 1 april 2020 ben ik gestart bij Menzis, midden in de Corona tijd. Ik wilde meer met maatschappelijke vraagstukken bezig zijn en daarbinnen met klantbediening. Ik ben een echt klantenmens en ben altijd op zoek naar verbeteren en vernieuwen van klantcontact. De maatschappelijke relevantie van Menzis, het coöperatieve karakter en de bereidheid verantwoordelijkheid te nemen, waren voor mij belangrijke redenen om de overstap te maken.

Wat zie je als jullie sterkste kant als het gaat om klantcontact en waarin excelleert Menzis?

Het is in je klantencontact, dat je als bedrijf echt het verschil kunt maken. Wij zijn extreem goed in het denken in mogelijkheden binnen de kaders die er zijn. Dus standaard klantbediening als het kan en maatwerk als het moet. De klant merkt dat. We zijn niet voor niks de 2de meest klantgerichte zorgverzekeraar 2021!

Wat zouden andere bedrijven kunnen leren van de manier waarop Menzis zich bezig houdt met klantcontact?

Dat stukje maatwerk als het moet. Niet bang om soms ook een beetje te experimenteren met nieuwe mogelijkheden of andere invalshoeken. Je laat daarmee zien dat elk verhaal uniek is, net zoals elk mens. Met elkaar en voor elkaar, elke dag de klanten van Menzis een beetje leefkrachtiger maken, dat is wat wij doen!

Wanneer hoorde je voor het eerst van de Klantcontact quiz?

Ergens in 2020, al moet ik eerlijk bekennen dat ik even niet meer weet hoe of van wie. Ik denk dat ik aan het zoeken was naar inspiratie over ontwikkelingen op het gebied van klantcontact.

Wat vind je het allerleukste aan de Klantcontact Quiz?

Dat het een leerzaam en leuk event is voor én over onze mensen, die elke dag weer opnieuw het beste willen doen voor hun klant.

Als lid van de Raad van Advies ben je nauw betrokken bij bijvoorbeeld de leerdoelen van de Klantcontact Quiz en help je andere bedrijven nog beter te worden in klantcontact. Op welke manier kan de Klantcontact Quiz bijdragen aan de doelstellingen van jullie organisatie?

Dat is niet zo moeilijk! Als wij medewerkers aan de telefoon hebben die lol in hun werk hebben, die weten waar ze het over hebben, draagt dat direct bij aan de klanttevredenheid over Menzis.

Wat voor boodschap zou je willen meegeven die mogelijk nog twijfelen over deelname aan de Klantcontact Quiz?

Het geeft super veel energie om er mee bezig te zijn als team, je leert echt leuke nieuwe dingen, je klanten kunnen er alleen maar profijt van hebben. Ik wil hem haast omdraaien, waarom niet, je kunt alleen maar als bedrijf er bij winnen!

De volgende keer…

Dankjewel Marieke voor het beantwoorden van onze vragen, de gelegenheid om ons en de lezers iets meer over je te weten te komen en natuurlijk je input bij de Raad van Advies.

Namens het voltallige team van de Klantcontact Quiz alvast veel succes gewenst voor alle medewerkers van Menzis die op 14 oktober meedoen bij de Klantcontact Quiz, hét kennis- en leerevent binnen de klantcontact sector.