Amresh Raghoenath van Quion over deelname aan de Klantcontact Quiz

In aanloop naar de Klantcontact Quiz op 16 september a.s. organiseren we verschillende activiteiten om de deelnemers zoveel mogelijk te betrekken bij de voorbereidingen en programma van het (kennis)event. Van posters, video’s, online updates, pre-quizzen en nu ook interviews met de betrokken deelnemers. In de reeks van mini-interviews geven wij deze week graag het woord aan Amresh Raghoenath, Manager Operations bij Quion, waarin hij uitlegt waarom hij en zijn team van enthousiaste medewerkers meedoen aan de Klantcontact Quiz!

Wij wensen je veel leesplezier!

Vriendelijke groet,
Team Klantcontact Quiz

Hoe lang ben je binnen je loopbaan al actief in klantcontact?

Ik werk ruim 14 jaar in een klantcontactomgeving. Een omgeving die nooit verveeld als je het mij vraagt. Ik ben op mijn 19e (als bijbaan) begonnen als callagent bij een financieel dienstverlener. Dit deed ik naast mijn studie Bedrijfskunde aan de Erasmus universiteit in Rotterdam. Vrij snel daarna kreeg ik een supervisor functie; mijn eerste taak was het helpen opzetten van een volwaardig (nieuw) outbound klantcontactcenter. Dit deed ik samen met een gave club medestudenten. Deze periode stond, voor mij, vooral in het teken van pionieren (lees: tig pilots gedraaid), maar ook in het managen van een klantcontactcenter. Momenteel ben ik manager van een KlantContactCentrum(KCC) bij Quion (hypotheekservicer). Hoewel deze afdeling nu slechts drie jaar in deze vorm bestaat, maken we mooie stappen met elkaar. Daar ben ik oprecht trots op.

Wat vind je het allerleukste aan het werken in het klantcontact?

Werken in een klantcontactomgeving geeft mij echt energie. Ik houd van de dynamiek en soms ook gewoon hectiek. Maar ook van de mooie mensen uit diverse culturen; zo leer je steeds meer over elkaar en met elkaar. Daarnaast fungeert een KCC vaak als visitekaartje van de organisatie en biedt het klanten een stem in de interne organisatie. Ik vind dat hier het verschil wordt gemaakt. Elk verhaal is anders; echt in gesprek zijn met klanten, hun behoeftes proberen te begrijpen, maar ook leren van fouten; heerlijk! Dus beter gezegd; wie wil hier nou niet in zo een gave omgeving werken?

Wanneer hoorde je voor het eerst van de Klantcontact quiz (en via welk kanaal)?

Via LinkedIn! Daar ben ik in contact gekomen met Herman Rugebregt. Bedankt namens Quion dat wij mee mogen doen!

Wat vind je het allerleukste aan de Klantcontact Quiz? Of anders: waarom heb je besloten om mee te doen met/aan dit kennisevent? 

Ik vind dat klantcontactprofessionals te vaak, en dikwijls onterecht, te weinig waardering krijgen. Door mee te doen geven we onze medewerkers een prachtig podium en de waardering die zij verdienen. Bovendien is deze Quiz nog leerzaam ook. Maar het plezier staat voorop. We gaan er dan ook zeker een feestje van maken. Dat laatste kunnen klantcontactprofessionals overigens over het algemeen ook heel goed.

Op welke manier kan de Klantcontact Quiz bijdragen aan de doelstellingen van jullie organisatie? 

Deze Quiz draagt bij aan twee belangrijke doelen; het vergroten van de funfactor en daarmee ook de betrokkenheid & bevlogenheid van onze professionals. Daarnaast geloof ik ook in het leeraspect van de Quiz zelf; en dat gaat natuurlijk ons helpen om nog betere gesprekken te voeren, onze dienstverlening te verbeteren en onze klanten te voorzien van de beste service die wij ze kunnen bieden.

Plaats een reactie