Na maandenlang voorbereiden en een voorprogramma vol met pre-quizzen, interviews en social media pret, vond op woensdag 16 september dan eindelijk de eerste editie van de Klantcontact Quiz plaats! Meer dan 1100 deelnemers vanuit bijna 50 deelnemende bedrijven deden mee aan het grootste en leukste online leerevent van Nederland. Op woensdag 23 september zijn de winnaars bekend gemaakt via een live online uitzending (van 20:00-21:00) onder leiding van Geeske te Gussinklo, directeur van de Klantenservicefederatie.
Voor sommige deelnemers kwam het toch als een verassing dat de Klantcontact Quiz veel meer is dan een harde toets op kennis rondom het werken in het klantcontact. Het Quiz platform is in de basis een online leerplatform dat werkt op basis van cognitief leren, deelnemers worden hierbij echt getraind op sectorgenerieke leerdoelen die elk jaar weer opnieuw worden opgesteld door experts uit de klantcontactsector. De gemiddelde ‘quiz tijd’ was dan ook 50 minuten! De winkans op een Award wordt dan ook bepaald door de snelheid waarop men de leerstof beheerst (de quiz tijd), de duur van de eindtoets en het eindcijfer van de eindtoets.
Een ander leuk detail is dat het gemiddeld kennisniveau van alle deelnemers bij aanvang van de Klantcontact Quiz lag op een 5,9 (in rapportcijfer uitgedrukt); aan het eind van de Klantcontact Quiz was dit maar liefst een 9,1. De Klantcontact Quiz is er dus in geslaagd om het kennisniveau van alle deelnemers aanzienlijk te verhogen!
Wil je meer weten over inhoud van de resultaten? Klik dan HIER om de presentatie te downloaden die tijdens de uitzending is besproken met hierin alle informatie.
De winnaars
De winnaars van de Klantcontact Quiz 2020 zijn geworden:
‘Slimste Klantcontact medewerker’
Naam : Yente Wittmer
Bedrijf : Flanderijn
‘Slimste Klantcontact manager’
Naam : Wendy Vink
Bedrijf : ATAG
‘Slimste Klantcontact organisatie’
Naam : Team 3, Bol.com
Bedrijf : Bol.com, Teleperformance en Webhelp
Woensdag 30 september a.s. wordt een video gepubliceerd met de Award uitreikingen op de website en social media kanalen van de Klantcontact Quiz. In de november editie van CustomerFirst magazine wordt een uitgebreid interview gepubliceerd met de winnaars.
Over de Klantcontact Quiz
De Klantcontact Quiz helpt organisaties en de gehele sector met het creëren van meer positieve aandacht voor werken in de klantcontactsector. Daarnaast worden deelnemers op een leuke manier geattendeerd en getraind op algemene kennis van de klantcontactsector. Het spelelement draagt bij aan een hogere medewerkerstevredenheid en teamspirit. Omdat de quiz in de basis een online platform is, kunnen mensen eenvoudig vanaf eigen locatie deelnemen. Vanuit de deelnemende organisatie of bij de medewerker thuis bijvoorbeeld. Hiermee wordt ook meteen voldaan aan eventuele (dan nog geldende) Corona regelgeving. Kijk voor meer informatie op www.klantcontactquiz.nl.
Heeft u vragen over dit nieuwsbericht, dan kunt u contact opnemen met de organisatie van de klantcontact Quiz via: contact@klantcontactquiz.nl