Is het je opgevallen hoe stil het is rond de Klantcontact Quiz dit jaar? Misschien mis je de spannende vooraankondigingen, de belletjes van ons promoteam of jouw bedrijf ook meedoet, de uitdagende vragenrondes, de vriendelijke competitie tussen teams of kijk je alweer uit naar wat wij dit jaar voor leuks hebben bedacht voor de Award-uitreiking. We begrijpen het volledig en willen graag open en eerlijk delen waarom het zo stil is rondom ons geliefde evenement en waarom deze dit jaar niet plaatsvindt.
Waarom een pauze?
Dit jaar hebben we helaas te maken gehad met enkele onvoorziene uitdagingen. Door het vertrek van enkele (cruciale) medewerkers bij de organisatoren en de toenemende hoeveelheid werk in onze reguliere activiteiten, was het onmogelijk om voldoende mensen vrij te maken om de Klantcontact Quiz op een goede manier te organiseren. De voorbereiding van dit evenement omvat onder andere het regelen van sponsors, het bedenken (en controleren) van uitdagende vragen voor de deelnemers of bijvoorbeeld het bellen van bedrijven en geven van (online) presentaties – kortom, taken die veel tijd en aandacht vereisen.
Bovendien kregen we te horen dat het bedrijf dat ons online quizplatform sponsorde, tussen half 2024 en eind 2024 zou stoppen met hun gamificationdienst, zoals die de afgelopen jaren was aangeboden. Dit bracht een grote onzekerheid met zich mee over de continuïteit van ons platform. Het betekende ook dat het zoeken naar en inwerken op een nieuw platform voor onze overgebleven teamleden te veel extra tijd zou kosten, waardoor hun dagelijkse werkzaamheden onder druk zouden komen te staan. Vanuit goed werkgeverschap en respect voor de balans tussen werk en privé, hebben we besloten om dit jaar een pauze in te lassen.
Luisteren naar jullie feedback
Na afloop van de editie van vorig jaar ontvingen we aardig wat waardevolle feedback van jullie als deelnemers.
Veel van de opmerkingen gingen over de moeilijkheidsgraad van de modules ‘Wet & Regelgeving’ en ‘Nederlandse taal’. We gaan deze modules volledig herzien, zodat ze in de toekomst makkelijker te begrijpen zijn, zonder in te boeten op de kwaliteit, het leerniveau en actualiteit.
Verder was duidelijk dat er een aantal technische pijnpunten met het platform waren, zoals inlogproblemen, instabiliteit waardoor de quiz soms bleef hangen en slecht leesbare teksten. Met het oog op de zoektocht naar een nieuw platform, nemen we deze punten mee om bij de volgende editie een soepelere ervaring te kunnen bieden.
Een groter en beter terugkomen
Hoewel we dit jaar een stap terug moeten doen, bereiden we ons voor op een geweldige comeback in 2025. Om dit te kunnen realiseren zijn wij in gesprek met de Klantenservice Federatie en andere mogelijke partners met een warm hart voor klantcontact.
We kijken ernaar uit om de lat hoger te leggen en een format te bieden dat niet alleen de traditionele Klantcontact Quiz omvat, maar ook extra activiteiten die het evenement verrijken. Denk daarbij aan bijvoorbeeld interactieve workshops, inspirerende sprekers en nieuwe netwerkmogelijkheden die het voor bedrijven nog aantrekkelijker maken om deel te nemen.
Blijf verbonden, blijf actief!
We willen jullie, onze trouwe deelnemers en supporters, niet een heel jaar zonder interactie laten. Daarom plannen we alternatieve activiteiten op onze social media kanalen. Deze activiteiten zullen in lijn zijn met de thema’s van de Klantcontact Quiz, zodat jullie vaardigheden scherp blijven en de teamgeest hoog. Denk daarbij bijvoorbeeld aan mini-quizzes, leuke challenges en informatieve content die jullie betrokken houdt.
Ons advies aan jullie is dan ook om onze social kanalen te volgen, deze de komende maanden goed in de gaten te houden en vooral om actief mee te doen!
Vooruitkijken naar de toekomst
Deze tijdelijke pauze geeft ons de kans om te reflecteren en vooruit te kijken naar een nog betere Klantcontact Quiz in 2025. Zoals eerder aangegeven luisteren wij graag en serieus naar jullie feedback, omdat we daarmee kunnen werken aan verbeteringen die het evenement naar een hoger niveau tillen.
De samenwerking met andere/nieuwe partners, zoals de Klantenservice Federatie, versterkt onze visie om een evenement te creëren dat meer is dan alleen een quiz – een evenement dat het kloppende hart van klantcontact in Nederland weerspiegelt.
Dank voor jullie begrip en geduld. We kijken ernaar uit om jullie volgend jaar weer te zien, met een Klantcontact Quiz die groter en beter is dan ooit tevoren. Tot die tijd, laten we samen actief blijven en de passie voor klantcontact levendig houden!