In gesprek met Moniek Nijmeijer van Menzis.

In aanloop naar de Klantcontact Quiz in oktober posten wij op onze social media kanalen wekelijks een korte video van één van de deelnemers. De afgelopen weken zijn er al een aantal deelnemers aan het woord geweest. Vorige week gaf het Dijklander Ziekenhuis het stokje door aan Menzis. Wij hebben Moniek Nijmeijer, manager Service, een aantal vragen voorgelegd.

Hoe lang ben je binnen je loopbaan al actief in klantcontact en wat vind je zo leuk aan het werk?

Binnen het klantcontact ben ik nu 12 jaar aan het werk. Het meest boeiend vind ik, dat op het moment dat een klant contact opneemt, je bij een zorgverzekeraar echt relevant kunt zijn in iemands leven. Als we dat op onze klantenservice afdeling allemaal begrijpen, dat dan wordt iedere klant uitstekend geholpen en is deze super tevreden. Om dat met ons hele Serviceteam binnen de gestelde kaders voor elkaar te krijgen, is wat het werk leuk maakt!

Hoe lang werk je nu voor Menzis en wat heb je hiervoor gedaan?

Ik werk ondertussen 18 jaar bij Menzis en ben bij Menzis destijds begonnen als P&O adviseur. Menzis stimuleert groei en ontwikkeling van medewerkers waar dat mogelijk is. Mede daardoor heb ik de overstap kunnen maken naar een lijnfunctie in de rol van teammanager en vervolgens binnen Menzis doorgegroeid naar een managersfunctie.

Wat zijn naar jouw mening het grootste verschil én de grootste overeenkomst tussen het klantcontact center van Menzis en andere contactcenters?

Menzis kent de slogan; Elk menz is er één. En dat streven we na binnen onze afdeling. Wij helpen klanten empathisch met persoonlijk eigenaarschap en waar het kan op maat. De medewerker tevredenheid is hoog omdat we veel doen met de tips en ideeën van medewerkers. Medewerkers en klanten waarderen dat.

Wat zouden andere KCC’s kunnen leren van jullie (werk)cultuur?

Dat vind ik lastig om te zeggen, bij ons werkt het goed om naar medewerkers en klanten goed te luisteren en verbeterpunten op te pakken. Verder zijn een open en informele sfeer en mooie resultaten ook belangrijk.

Wanneer hoorde je voor het eerst van de Klantcontact quiz?

Dat was vorig jaar toen via een van de andere deelnemende bedrijven.

Wat vind je het allerleukste aan de Klantcontact Quiz? Of anders: waarom heb je besloten om mee te doen met/aan dit kennisevent?

Het allerleukste is dat we samen met onze teams de strijd aangaan met andere bedrijven, positieve competitie. Uiteraard spelen we om te winnen, we kunnen er met elkaar ook veel van leren. Bovendien is het heel tof dat jullie Make a Wish Nederland sponsoren, dus het goede doel telt ook mee.

Met hoeveel medewerkers/teams gaan jullie meedoen?

Wij gaan met 2 teams bestaande uit servicemedewerkers, kwaliteitsadviseurs en leidinggevenden meedoen. We hebben er heel veel zin in!

Wat hoop je te bereiken met de deelname aan de Klantcontact Quiz? / Op welke manier kan de Klantcontact Quiz bijdragen aan de doelstellingen van jullie organisatie?

Een leerzame en leuke ervaring te hebben met onze teams, waarbij we tegelijkertijd met elkaar de klantcontact branche in een positief daglicht kunnen zetten. Het sluit daarnaast perfect aan bij onze organisatie doelstellingen om te leren en te ontwikkelen. Daar biedt dit event een mooi platform voor.

De volgende keer… 

Dankjewel Moniek voor je tijd en het beantwoorden van deze vragen. Het voltallige team van de Klantcontact Quiz wenst alle deelnemers van Menzis uiteraard heel veel succes! Welk bedrijf zal volgende week aan de beurt zijn? Check onze socials en kom regelmatig even terug naar onze website om daarover en meer geïnformeerd te blijven.