Marleen teamlead Omoda

Omoda doet mee! In gesprek met Marleen Makkus.

In aanloop naar de Klantcontact Quiz in oktober posten wij op onze social media kanalen wekelijks een korte video van één van de deelnemers. De afgelopen weken zijn er al een aantal deelnemers aan het woord geweest. Deze week is het de beurt aan Omoda. Wij zijn in gesprek gegaan met Marleen Makkus-van Duivenbode om erachter te komen wat zijn drijfveren zijn om mee te doen met de Klantcontact Quiz.

Hoe lang ben je al actief in Klantcontact en wat vind je zo leuk/boeiend aan het werk?

Al in mijn hele loopbaan ben ik eigenlijk bezig met klantcontact en telkens op een andere manier. Na een aantal jaar op een Customer Service afdeling weet ik heel zeker dat deze kant het allerleukst is. Wat werken op de Customer Service afdeling bij Omoda zo prettig maakt is dat wij elke klant écht aandacht (kunnen) geven, we zijn toegankelijk en persoonlijk. We helpen onze klanten met de vraag waarvan deze klant niet eens wist dat ie ‘m had! Daarbij zetten we ook nog eens dat extra stapje om onze klant te voorzien van de allerbeste oplossing en het leukste advies dat hij of zij zoekt. Niet alleen bij de klant, maar ook binnen het gehele Customer Service team en zelfs heel Omoda voel je dit terug!

Hoe lang werk je nu voor Omoda en wat heb je hiervoor gedaan?

Na jaren actief te zijn geweest in de retail aan de winkelkant was het tijd voor een nieuwe uitdaging. Drie jaar geleden ben ik begonnen bij Omoda als Customer Service medewerker, na een tijdje was ik klaar voor een nieuwe uitdaging en ben ik de functie van Teamlead Customer Service in gaan vullen.

Naast Nederland is Omoda met de webshops ook actief in andere landen. merken jullie op het contactcenter veel verschil in (werk)cultuur tussen Nederland en andere landen?

Al ons klantcontact wordt vanuit ons hoofdkantoor in Zierikzee opgepakt, zo beschikken we al sinds 2016 (nu dus alweer 5 jaar!) over een intern dedicated Duitse customer service. Alle andere landen waar wij actief zijn vallen onder ons Global-team. Natuurlijk merk je hier soms cultuurverschillen, dat neemt echter niet weg dat we op deze klanten hetzelfde gevoel willen overbrengen. Kortom; voor iedere klant moet het een feestje zijn om contact met ons op te nemen.

Wanneer hoorde je voor het eerst van de Klantcontact quiz?

Dat is een jaar geleden. We hebben toen ook meegedaan met een team en zijn toen geëindigd op een mooie zesde plaats. Dit jaar gaan we natuurlijk voor de winst!

Wat vind je het allerleukste aan de Klantcontact Quiz? Of anders: waarom heb je besloten
om mee te doen met/aan dit kennisevent?

Een heel mooi initiatief met een prachtig goed doel waar we graag aan meedoen. Dit jaar aan mij de taak om ons team te begeleiden en motiveren om die eerste plek te gaan veroveren!

Met hoeveel medewerkers/teams gaan jullie meedoen?

Wij doen dit jaar mee met één team, bestaande uit acht deelnemers. Bij onze afdeling Customer Service werken wel veel meer mensen, maar vanwege een aantal mooie ontwikkelingen die rond de quizdatum plaatsvinden binnen onze afdeling zijn veel collega’s daarvoor ingeschakeld.

Wat hoop je te bereiken met de deelname aan de Klantcontact Quiz? / Op welke manier kan de Klantcontact Quiz bijdragen aan de doelstellingen van jullie organisatie?

Enorm leuk de kennis op een leuke ongedwongen manier te meten binnen het team. Juist omdat we niet competitief werken in onze dagelijkse bezigheden is het heel leuk dit eens naar voren te brengen. Wie wil er nou niet een heel jaar, tot de volgende klantcontactquiz, in het zonnetje staan, de slimste klantcontact medewerker genoemd worden en titel slimste klantcontact organisatie dragen? We maken er een mooi feestje van deze dag!

De volgende keer… 

Een woord van dank aan Marleen voor het beantwoorden van deze vragen. Het voltallige team van de Klantcontact Quiz wenst Omoda uiteraard heel veel succes! Welk bedrijf zal volgende week aan de beurt zijn? Check onze socials en kom regelmatig even terug naar onze website om daarover en meer geïnformeerd te blijven.