In aanloop naar de officiële Klantcontact Quiz, welke straks in oktober zal plaatsvinden is vanmorgen de tweede pre-quiz (oefenquiz) van start gegaan. Zoals door veel van jullie verzocht en door ons toegezegd hebben wij de moeilijkheidsgraad bij deze tweede pre-quiz een stukje omhoog gedaan. De tweede pre-quiz bestaat uit een zestal vragen welke naar onze mening een mooie test zijn van jullie kennis en vaardigheden.
Alle contactpersonen van de bedrijven die hebben aangegeven mee te willen doen met de Klantcontact Quiz krijgen via de mail een bericht met daarin de link naar de pre-quiz. Elke oefenquiz blijft een week lang live staan. Na deze week worden alle vragen en antwoorden kwalitatief en educatief toegelicht.
Wij benadrukken dat het hier om klantcontact-generieke vragen en antwoorden gaat, om vaardigheden die bij elk bedrijf kunnen worden gehanteerd. Dit betekent ook dat het best kan zijn dat binnen jouw bedrijf een andere policy wordt gevolgd en jouw antwoord daardoor juist wel goed past binnen jouw eigen werkomgeving. Mocht dat zo zijn, dan vinden wij het ook leuk als je dat – met een toelichting – aan ons zou willen doorgeven (via het contactformulier).
In enkele situaties komt het voor dat medewerkers een bericht op hun social media willen posten, waarin zij aangeven dat zij hebben meegedaan met de pre-quizzen. Dit moedigen wij graag aan en vragen daarom om de hashtags #klantcontactquiz en #samenlerenspelenwinnen aan die posts toe te voegen. Wel vragen wij om de antwoorden nog niet te verklappen voordat de pre-quiz wordt afgesloten, zodat anderen die de pre-quiz nog moeten gaan maken een eerlijke kans hebben om zelf de juiste antwoorden te geven.