Quiz

De Klantcontact Quiz helpt organisaties en de klantcontactsector met het creëren van meer positieve aandacht en bewustwording voor het werken in klantcontact. 

Klantcontact Quiz spelen

Klik op een van de video’s hiernaast om een introductie te krijgen in de Klantcontact Quiz, een tutorial over de game en andere aanverwante zaken. 

Door op de button hieronder te klikken ga je naar het game platform, waar je je eigen gamepersonage kunt aanmaken, kunt strijden tegen en met je collega’s en meer. 

Vanaf 11 oktober zal het gameplatform worden opengezet en kan je met je teamgenoten beginnen met de trainingen (1-vs-1 Battles).

Op 14 oktober om 09:00 uur worden de voorrondes en finale van de Klantcontact Quiz geopend en kunnen jullie de eindstrijd aangaan met alle andere deelnemers. 

Veel plezier en veel succes! 

PS. Wij hebben ook een team van helpdesk medewerkers voor jullie klaar zitten. Ze helpen je niet met de antwoorden op de vragen, maar als je niet kan inloggen, een probleem hebt met de website of nog geen activatiecode hebt ontvangen kan je ze gewoon even bellen via 085 – 273 97 49. 

Veel gestelde vragen

Als je op de knop [DE KLANTCONTACT QUIZ SPELEN] klikt wordt je doorgeleidt naar het ACE! gameplatform waarop de quiz draait. 

Heb je je nog niet eerder geregistreerd, dan moet je eerst de activatiecode gebruiken die je van ons hebt ontvangen. 

Heb je je activatiecode al gebruikt en jezelf geregistreerd, dan kan je inloggen door je gebruikersnaam (e-mailadres) en je zelfbedachte wachtwoord in te voeren.

De helpdeskmedewerkers van de Klantcontact Quiz zijn telefonisch bereikbaar via 085 – 273 9749. Dit nummer kan je bellen als

  • je problemen hebt met inloggen
  • je wachtwoord kwijt bent 
  • je op donderdagmorgen 14 oktober om 09:00 uur nog geen activatiecode hebt gehad
  • problemen ervaart met het quizplatform

Je zal ongeveer een uur bezig zijn met de Klantcontact Quiz.

De quiz bestaat uit een zestal onderdelen, vijf voorrondes en een finaleronde. Hoe lang jij nodig hebt voor de voorrondes (eilanden 1 tot en met 5) en de finaleronde (eiland 6) heb je helemaal zelf in de hand. 

De Klantcontact Quiz is gedurende meerdere dagen te spelen, maar niet alle game elementen zijn direct speelbaar.

Vanaf maandag 11 oktober zijn de trainingen (Battles) te spelen. 

De Klantcontact Quiz (de Oefenquizzen en Klantcontact EindQuiz) wordt gespeeld op donderdag 14 oktober 2021. Deze dag zal het Quiz platform met een tijdslot van 12 uur (09:00 – 21:00)  open worden gesteld. Binnen dit tijdslot moet jij als deelnemer inloggen en de Quiz te maken.

Let op: om 21:00 uur sluit het Quiz-platform onherroepelijk, ongeacht of je de eindronde hebt gehaald of niet. Omdat je ongeveer een uur nodig zal hebben adviseren wij je dus dringend om daar rekening mee te houden en ervoor te zorgen dat je op tijd begint.

Vanaf vrijdag 15 oktober kan je de survey invullen en je persoonlijke statistieken raadplegen. 

Ja, dat kan.

Vanaf maandag 11 oktober kan je je eigen teamgenoten uitdagen voor 1-vs-1 Battles.

Deze Battles tellen niet mee voor jouw resultaten bij de Klantcontact Quiz. Ze zijn echt bedoeld om nog even te kunnen oefenen en bekend te raken met het ACE!-platform. 

De Battles speel je tegen je eigen teamgenoten en zijn bedoeld om te trainen, jezelf bekend te maken met het gameplatform. De Battles tellen daarom niet mee voor je resultaat.

De Oefenquizzen zijn de voorrondes die je speelt tijdens de Klantcontact Quiz. Deze tellen wél mee voor je resultaat. Elke oefenquiz is een eigen thema en alle oefenquizzen zijn over vijf eilanden. Elk eiland heeft een eigen Champ, een eigen kampioen en het is jouw doel om die Champ te verslaan, zodat je verder kan naar het volgende eiland.

Na de vijf voorrondes (of oefenquizzen) ga je door naar het zesde en laatste eiland, waar je de finale gaat spelen. 

De Pre-quizzen die wij hebben gedaan zijn bedoeld als oefening, om jullie als deelnemers wat bekend te maken met de manier waarop vragen gesteld kunnen worden. De Pre-quizzen tellen daarom, net als de Battles, niet mee voor de resultaten van de Klantcontact Quiz. 

De Oefenquizzen zijn vijf echte voorrondes van de Klantcontact Quiz die wél meetellen in het eindresultaat. 

Nee, er zijn voor jou als deelnemer geen kosten verbonden aan het meedoen met de Klantcontact Quiz. 

De Klantcontact Quiz wordt mogelijk gemaakt door sponsoring van een aantal betrokken klantcontactorganisaties. Met de sponsoring van de Klantcontact Quiz dragen deze partijen de ontwikkeling van de klantcontactsector een warm hart toe.

Gegevens van deelnemers worden uitsluitend gebruikt voor het verzenden van login gegevens (van de Quiz) en voortgang communicatie van Klantcontactquiz.nl. Elke deelnemer heeft de mogelijkheid om zich hiervoor af te melden, indien hij of zij hier geen prijs op stelt.

De winnaars worden bepaald op basis van het totaal aantal punten. De speler, manager of organisatie met de meeste punten wint. Punten zijn op drie manier te verdienen:

  • De 5 oefenquizzen
  • De Klantcontact Eindquiz
  • Achievements

Let op! Met de Klantcontact Eindquiz zijn veruit de meeste punten te verdienen. Punten worden individueel verkregen, maar tellen mee voor de teamscore, wat een gemiddelde is van alle spelers in het team.

De game bevat 5 oefenquizzen (voorrondes) met in iedere quiz verschillende leerdoelen. Bij elke oefenquiz krijg je 3 pogingen om de quiz te halen én de meeste punten te verdienen. Lees de uitleg bij de oefenquizzen goed hoe je de hoogste score neerzet!

Let op: Als je je browser sluit tijdens het maken van een oefenquiz (of als je op de terug-button klikt) verlies je je voortgang en een poging om de oefenquiz te maken. 

De Klantcontact EindQuiz is natuurlijk waar het om draait! Deze bevat meer vragen dan een oefenquiz en je hebt maar één (1) poging om de quiz te halen. Lees de uitleg in de Finale ronde van het Champs toernooi om precies te weten wat je moet doen.

Bijzondere prestaties in de game worden beloond met Achievements. En ja, deze achievements leveren ook weer extra punten op. Op de Achievement pagina vind je een overzicht van de achievements die je hebt gehaald… én welke je nog kunt behalen!

Wij gaan ervan uit dat iedereen kan inloggen met de toegestuurde inloggegevens.

Iedere organisatie die meedoet heeft een mail gekregen met instructies voor de IT-afdeling om de websites van de Klantcontact Quiz toegankelijk te maken.

De Champs game is het beste te spelen via Chrome, Firefox of Edge browsers op je computer of laptop. 

Speel je mee op tablet of mobiele telefoon, dan kan dit het beste via Safari (iOS) en Chrome (Android). 

Loop je tegen specifieke inlogproblemen aan, laat het ons dan even weten via telefoonnummer 085 – 047 7741.

Op donderdag 21 oktober 2021 worden de winnaars van de Klantcontact Quiz bekend gemaakt via een online nieuwsuitzending. Alle deelnemende organisaties ontvangen tijdig een e-mail met hierin de link naar de online nieuwsuitzending. 

In de nieuws uitingen zullen alleen de winnaars van de klantcontact Quiz worden benoemd, dus wie is de Slimste Medewerker, Manager of Organisatie. 

De Klantcontact Quiz werkt niet mee aan een ‘Wall of Shame’. Wij zullen dus niet aangeven of je als tweede of als laatste bent geëindigd. 

De Award uitreiking vindt plaats op zaterdag 23 oktober op een bijzondere locatie. Het zou zomaar kunnen zijn dat jij hierbij aanwezig moet zijn, dus houdt die dag wel vrij in je agenda!

(!) De Award uitreiking zal via een (video) opname worden gedeeld op donderdag 28 oktober.