Quiz
De Klantcontact Quiz helpt organisaties en de klantcontactsector met het creëren van meer positieve aandacht en bewustwording voor het werken in klantcontact.
Klantcontact Quiz spelen
Klik op een van de video’s hiernaast om een introductie te krijgen in de Klantcontact Quiz, een tutorial over de game en andere aanverwante zaken.
Door op de button hieronder te klikken ga je naar het game platform, waar je je eigen gamepersonage kunt aanmaken, kunt strijden tegen en met je collega’s en meer.
Vanaf maandag 4 september 09:00 uur zal het gameplatform worden opengezet en kan je met je teamgenoten beginnen met de trainingen (de Battles).
Op 28 september om 09:00 uur worden de voorrondes en finale van de Klantcontact Quiz geopend en kunnen jullie de eindstrijd aangaan met alle andere deelnemers.
Veel plezier en veel succes!
PS. Wij hebben ook een team van helpdesk medewerkers voor jullie klaar zitten. Ze helpen je niet met de antwoorden op de vragen, maar als je niet kan inloggen, een probleem hebt met de website of nog geen activatiecode hebt ontvangen kan je ze gewoon even bellen via 085 – 047 77 41.
Veel gestelde vragen
Als je op de knop [DE KLANTCONTACT QUIZ SPELEN] klikt wordt je doorgeleidt naar het ACE! gameplatform waarop de quiz draait.
Heb je je nog niet eerder geregistreerd, dan moet je eerst de activatiecode gebruiken die je van ons hebt ontvangen.
Heb je je activatiecode al gebruikt en jezelf geregistreerd, dan kan je inloggen door je gebruikersnaam (e-mailadres) en je zelfbedachte wachtwoord in te voeren.
De helpdeskmedewerkers van de Klantcontact Quiz zijn telefonisch bereikbaar via 085 – 047 77 41. Dit nummer kan je bellen als
- je problemen hebt met inloggen
- je wachtwoord kwijt bent
- je op donderdagmorgen 29 september om 09:00 uur nog geen activatiecode hebt gehad
- problemen ervaart met het quizplatform
Je zal ongeveer een uur bezig zijn met de Klantcontact Quiz.
De quiz bestaat uit zeven onderdelen, verdeeld over meerdere continenten en landen. Hoe lang jij nodig hebt heb je helemaal zelf in de hand.
De Klantcontact Quiz is gedurende meerdere dagen te spelen, maar niet alle game elementen zijn direct speelbaar.
Vanaf woensdag 7 september is de eerste Pre-quiz te spelen.
De tweede Pre-Quiz komt live op maandag 12 september, gevolgd door de derde Pre-Quiz op maandag 19 september.
De Klantcontact Quiz (de stedentrips) wordt gespeeld op donderdag 29 september 2022. Deze dag zal het Quiz platform met een tijdslot van 12 uur (09:00 – 21:00) open worden gesteld. Binnen dit tijdslot moet jij als deelnemer inloggen en de Quiz te maken.
Let op: om 21:00 uur sluit het Quiz-platform, maar kan je nog wel je ronde afmaken.
Wij adviseren hoe dan ook om niet later dan 20:00 uur te beginnen, omdat de tijd sneller lijkt te gaan als je eenmaal bezig bent.
Er is geen wezenlijk verschil tussen de Oefenquizzen of Pre-quizzen. De een noemt het oefenquizzen, de ander Pre-quizzen. Zelf geven wij de voorkeur aan het laatste.
De Pre-quizzen die wij hebben gemaakt zijn bedoeld als oefening, om jullie als deelnemers wat bekend te maken met de manier waarop vragen gesteld kunnen worden. De Pre-quizzen tellen daarom niet mee voor de resultaten van de Klantcontact Quiz.
Nee, er zijn voor jou als deelnemer geen kosten verbonden aan het meedoen met de Klantcontact Quiz.
De Klantcontact Quiz wordt mogelijk gemaakt door sponsoring van een aantal betrokken klantcontactorganisaties. Met de sponsoring van de Klantcontact Quiz dragen deze partijen de ontwikkeling van de klantcontactsector een warm hart toe.
De kosten voor de toegangstickets zijn bedoeld om de kosten voor het eindfeest dekkend te krijgen, in combinatie met een donatie per deelnemer aan Stichting Make-A-Wish Nederland.
Gegevens van deelnemers worden uitsluitend gebruikt voor het verzenden van login gegevens (van de Quiz) en voortgang communicatie van Klantcontactquiz.nl. Elke deelnemer heeft de mogelijkheid om zich hiervoor af te melden, indien hij of zij hier geen prijs op stelt.
De winnaars worden bepaald op basis van het totaal aantal punten. De speler, manager of organisatie met de meeste punten wint.
Punten zijn alleen te verdienen tijdens de Klantcontact Quiz. Voor de Pre-quizzen en bepaalde achievements worden géén aparte punten toegekend.
De game bevat 7 stedentrips met elk verschillende leerdoelen. Bij elke onderdeel krijg je 3 pogingen om de quiz te halen én de meeste punten te verdienen. Lees de uitleg goed zodat jij weet hoe je de hoogste score neerzet!
Let op: Als je je browser sluit tijdens het maken van een oefenquiz (of als je op de terug-button klikt) verlies je je voortgang en een poging om de oefenquiz te maken.
Bijzondere prestaties in de game worden beloond met Achievements. Deze leveren geen extra punten op, maar wel extra items om je avatar nog leuker te maken.
Op de Achievement pagina vind je een overzicht van de achievements die je hebt gehaald… én welke je nog kunt behalen!
Wij gaan ervan uit dat iedereen kan inloggen met de toegestuurde inloggegevens.
Iedere organisatie die meedoet heeft een mail gekregen met instructies voor de IT-afdeling om de websites van de Klantcontact Quiz toegankelijk te maken.
De Globe Trotters game is het beste te spelen via Chrome, Firefox of Edge browsers op je computer of laptop.
Speel je mee op tablet of mobiele telefoon, dan kan dit het beste via Safari (iOS) en Chrome (Android).
Loop je tegen specifieke inlogproblemen aan, laat het ons dan even weten via telefoonnummer 085 – 047 7741.
Op vrijdag 30 september 2022 worden de winnaars van de Klantcontact Quiz bekend gemaakt tijdens het afsluitfeest in Amsterdam.
In de nieuwsuitingen zullen alleen de winnaars van de klantcontact Quiz worden benoemd, dus wie is de Slimste Medewerker, Manager of Organisatie.
De Klantcontact Quiz werkt niet mee aan een ‘Wall of Shame’. Wij zullen dus niet aangeven of je als tweede of als laatste bent geëindigd.
De Award uitreiking vindt plaats op vrijdag 30 september, direct na het bekendmaken van de winnaars, op een bijzondere locatie in Amsterdam. Het zou zomaar kunnen zijn dat jij hierbij aanwezig moet zijn, dus houdt die dag wel vrij in je agenda! Heb jij je toegangstickets al gekocht?