Aan tafel met Peter Brouwer (Continuum)

In aanloop naar de Klantcontact Quiz in oktober houden wij op onze social media een video-estafette met de deelnemende bedrijven, welke zoveel mogelijk wordt aangevuld met een interview. Dat dit bijdraagt aan het enthousiasme over deelname aan de Klantcontact Quiz bij de bedrijven is ons de afgelopen maanden steeds duidelijker geworden.

Ook een aantal van onze sponsoren heeft inmiddels een erg leuke video aangeleverd welke de afgelopen tijd op onze social media kanalen zijn gepubliceerd. Wij hebben deze week contact opgenomen met Peter Brouwer, Senior Director bij Continuum Global Solutions in Amersfoort voor een korte vragenronde.

Hoe lang ben je binnen je werkend leven al actief in Klantcontact?

Ik kan met een gerust hart zeggen dat ik inmiddels al meer dan 20 jaar actief werk in de klantcontact branche. Daarbij ben ik bij zowel kleinere Nederlandse spelers als grotere internationale spelers werkzaam geweest.

Hoe lang werk je nu voor Continuum Global Services en wat was voor jou reden om voor Continuum te kiezen?

Als ik kijk naar Continuum, dan zie ik een bedrijf met een 100% focus op Customer Experience dienstverlening. Daarbij staan het leveren van flexibiliteit, hoge medewerker- & klanttevredenheid, het creëren van waarde en verlaging van de end-to-end kosten centraal in de organisatie. Die elementen passen bij mij en vormen de basis van mijn motivatie om destijds de functie als Senior Director te aanvaarden.

Continuum Global Solutions werkt internationaal, zowel onshore, offshore, nearshore, @home en op locatie van opdrachtgever. Merk je daarbij veel verschil in werkattitude tussen NL en andere landen?

Elke vorm van sourcing heeft zo zijn specifieke eigenschappen die voor een groot deel gedeeld worden, maar soms ook kleine verschillen laten zien. Engagement van medewerkers die bijvoorbeeld thuis of nearshore werken vraagt om meer tijd en energie. Daar staat tegenover dat de tijd en energie die wij daarin steken doorgaans ook voor een betere performance zorgt én een langere periode levert dat we deze collega’s aan ons kunnen binden. En uiteraard, culturele verschillen zal je in elk bedrijf tegenkomen. Daar is geen ontkomen aan. Bij Continuum laten de mensen zich daar echter niet door tegenhouden en zien daarin juist mogelijkheden voor een nog betere en sterkere Customer Experience dienstverlening.

Wat zijn naar jouw mening het grootste verschil én de grootste overeenkomst tussen Continuum Global Solutions en andere contactcenters?

De grootste overeenkomst zal zijn dat wij allemaal streven naar groei en klanttevredenheid. Voor wat betreft de verschillen, ik merk bij al onze bestaande klanten dat met name de stabiliteit van het operationele management én de prettige manier van samenwerken een grote plus is ten opzichte van wat men elders gewend is.

Wat zouden andere KCC’s kunnen leren van Continuum, van jullie (werk)cultuur?

Als wij goed voor onze medewerkers zorgen, dan weten we dat onze medewerkers ook goed voor de eindgebruikers van onze klanten zorgen. Dat lijkt misschien vanzelfsprekend, maar het is een van de kernwaardes waar we binnen Continuum sterk aan vasthouden. De prettige wijze waarop we met elkaar omgaan en elkaar elke dag een stukje beter proberen te maken, vertalen we daarmee door vanuit de samenwerking met opdrachtevers richting onze collega’s. Deze aanpak is bewezen succesvol gebleken.

Wanneer hoorde je voor het eerst van de Klantcontact quiz?

Begin dit jaar ben ik benaderd door Ilja Gleiser om mee te doen als deelnemer. We waren zo enthousiast dat we ons ook direct als sponsor aan de Klantcontact Quiz verbonden hebben.

Wat vind je het allerleukste aan de Klantcontact Quiz?

De combinatie van fun en verbetering van je skills, waarbij we ons op individueel en teamniveau kunnen meten met onze concullega’s en inhouse contact centers.

Naast de sponsoring van Continuum voor de Klantcontact Quiz doen jullie ook met eigen teams mee. Op welke manier kan de Klantcontact Quiz bijdragen aan de doelstellingen van jullie organisatie?

De wil om constant beter te worden en van elkaar te leren is een belangrijke driver binnen onze organisatie. Daar profiteren de organisatie, onze opdrachtgevers en onze collega’s van en deze belangrijke waarde sluit uitstekend aan bij de doelstellingen van de Klantcontact Quiz.

Met hoeveel medewerkers/teams gaan jullie meedoen?

De exacte aantallen zijn nog niet bekend. Wel kan ik je zeggen dat wij zeker met enkele honderden medewerkers en tientallen teams gaan meestrijden bij dit event. Zowel vanuit Nederland als onze nearshore locaties zullen we vanuit meerdere klantenteams enthousiaste Continuum deelnemers afvaardigen.

Wat voor boodschap zou je willen meegeven die mogelijk nog twijfelen over deelname aan de Klantcontact Quiz?

Twijfel niet, doe mee! Bied je collega’s aan om met elkaar en teams buiten de organisatie in een spannende, interactieve en inspirerende omgeving te leren en je resultaten te meten met collega’s in heel Nederland (en in ons geval, ook daarbuiten).

De volgende keer… 

Dankjewel Peter voor je tijd, het openhartig beantwoorden van deze vragen en natuurlijk dank aan Continuum Global Solutions voor het sponsoren van de Klantcontact Quiz.

Namens het voltallige team van de Klantcontact Quiz alvast veel succes gewenst voor alle medewerkers van Continuum Global Solutions die op 14 oktober meedoen bij de Klantcontact Quiz, hét kennis- en leerevent binnen de klantcontact sector.