De winnaars zijn bekend!

Vrijdag 29 september is tijdens de feestelijke Awarduitreiking in De Rijtuigenloods in Amersfoort bekend gemaakt wie de gelukkige winnaars zijn van de Awards voor de Slimste Klantcontact Medewerker, Manager en Organisatie! 

Slimste Klantcontact Organisatie

In de categorie voor Slimste Klantcontact Organisatie feliciteren wij de volgende bedrijven/organisaties met hun resultaten en Award! 

Eerste plaats 🏆 De Friesland
Tweede plaats 🥈 ABN-AMRO (Team: Anna’s Antwoord Alliantie)
Derde plaats 🥉 Royal Flora Holland

Slimste Klantcontact Manager

In de categorie voor Slimste Klantcontact Manager feliciteren wij de volgende bedrijven/organisaties met hun resultaten en Award! 

Eerste plaats 🏆 Alewijn Berckenkamp (FONQ)
Tweede plaats 🥈 Victor van Zoest (bol.com)
Derde plaats 🥉 Katharina Oosterhuis (Gemeente Almere)

Slimste Klantcontact Medewerker

In de categorie voor Slimste Klantcontact Organisatie feliciteren wij de volgende bedrijven/organisaties met hun resultaten en Award! 

Eerste plaats 🏆 Wouter van Rheenen (cameranu)
Tweede plaats 🥈 Kim Otten (De Friesland)
Derde plaats 🥉 Nina Regensburger (De Friesland) 

Een paar leuke weetjes

Het thema Klantcontactvaardigheden leverde de minste problemen op. Hier wist maar liefst 67% de vragen bij dit thema in één keer goed te beantwoorden. De best gemaakte vraag kwam echter uit het onderdeel Customer Experience en betrof deze stelling: 

Een goede customer experience kan leiden tot positieve mond-tot-mondreclame.

Deze vraag is in totaal 677 keer gesteld, waarbij 669 keer direct het juiste antwoord werd gegeven. Een scoringspercentage van 98,82% maar liefst! 

Heel anders verliep dat bij het thema Nederlandse taal. Met een overall percentage van 34,8% van het totaal aantal gespeelde onderdelen, in combinatie met een slagingspercentage van 58% bij de eerste poging, was dit thema het grootste struikelblok.

Voor de volledigheid: de meldingen over dubbele antwoorden zijn gecontroleerd, waarbij in slechts twee gevallen dit inderdaad juist bleek te zijn. Wij vinden het erg jammer dat dit is gebeurd; in de scoringspercentages van de medewerkers voor de ranking is hier al wel rekening mee gehouden.

Uit de enquête (‘feedback’) is gebleken dat de Klantcontact Quiz 2023 aanzienlijk pittiger (en langer) was dan voorgaande edities. Dit is overigens gedaan op nadrukkelijk verzoek (wens) van de deelnemers van voorgaande jaren. 🙂
Het bestuur zal alle reacties goed bestuderen en van hieruit beslissen hoe het programma van 2024 er uit gaat zien (makkelijker, zwaarder, korter, etc.). We houden jullie op de hoogte!

Sponsoren van de editie 2023

Deze editie van de Klantcontact Quiz is mogelijk gemaakt door de steun van

De sponsoren: Inspire Group, TKC Digital, OBI4wan, Pegamento, Polly.help, AtHand Serious Gaming en  Concentrix+Webhelp

Het bestuur: Ilja Gleiser, Tinky Bart, Wilma Bouwen, Alexander de Ruiter, Serge Poppes en Anja Hulsenboom

De Raad van Advies: Ad van Loon, Ankie Straathof, Chantal Rovers, Arne Keuning, Ludo Raedts en Nienke Bloem CCXP CSP