Angéline Maas

In gesprek met Angéline Maas (DHL). Waarom doet DHL mee?

In aanloop naar de Klantcontact Quiz in oktober posten wij op onze social media kanalen wekelijks een korte video van één van de deelnemers. De afgelopen weken zijn er al een aantal deelnemers aan het woord geweest. Vorige week gaf Omoda het stokje door aan DHL. Wij hebben Angéline Maas, Vice President Customer Services en inmiddels al ruim 17 jaar werkzaam bij DHL, een aantal vragen voorgelegd.

Hoe lang ben je binnen je loopbaan al actief in klantcontact? (wat vind je zo leuk/boeiend aan het werk, etc etc) 

Sinds 2008 werk ik in het klant contact vak. Het mooie vind ik dat dit vak bij uitstek een vak voor en door mensen is. Ook geeft het veel voldoening om elke dag opnieuw met je teams de uitdaging aan te gaan om je klanten een excellente service te geven.

Hoe lang werk je nu voor DHL en wat heb je hiervoor gedaan? 

Ik werk sinds 2003 voor DHL en heb binnen DHL verschillende functies mogen vervullen o.a. op het gebied van risk management en payrolling. Daarvoor ben ik consultant geweest, heb ik in de verzekeringsbranche gewerkt en van huis uit ben ik jurist.

DHL als organisatie werkt wereldwijd. Merk je veel verschil in (werk)cultuur tussen Nederland en andere landen? 

Ja en nee. Er zijn veel overeenkomsten tussen mensen, wat zijn je wensen je dromen, wat vind je belangrijk in je werk en je leven. Dat verbindt ongeacht land en cultuur. Daarnaast heeft DHL een sterke bedrijfscultuur, we zijn een wereldwijde organisatie maar het voelt als één grote familie. Natuurlijk zijn er ook verschillen, wat mij opvalt is dat wij Nederlanders vrij direct zijn, maar ook open en toegankelijk.

Wat kunnen de verschillende (werk)culturen leren van elkaar? 

Ik geloof dat mensen van mensen kunnen leren, ongeacht cultuur, leeftijd, levensovertuiging, etc. Voorwaarde is dat je je ervoor open stelt en bereid bent te luisteren naar de ander.

Wanneer hoorde je voor het eerst van de Klantcontact quiz? 

Vorig jaar werd ik er al op attent gemaakt, maar door Covid 19 en de effecten daarvan op de vervoersbranche, was het toen niet het juiste moment voor ons. Dit jaar zijn we blij dat we mee kunnen doen aan dit mooie evenement.

Wat vind je het allerleukste aan de Klantcontact Quiz? Of anders: waarom heb je besloten om mee te doen met/aan dit kennisevent? 

Het is een event dat onze branche en ons vak goed op de kaart zet. Mensen in het klant contact vak zijn professionals met hart voor de klanten. Dat komt heel mooi tot uitdrukking in deze quiz.

Wat hoop je te bereiken met de deelname aan de Klantcontact Quiz? / Op welke manier kan de Klantcontact Quiz bijdragen aan de doelstellingen van jullie organisatie?

Bij DHL willen we een Great Place To Work zijn voor onze mensen. De klant contact quiz is een mooie gelegenheid om onze mensen extra in het zonnetje te zetten en het is een leuke leerervaring voor de deelnemers. Ook is het leuk dat de 2 DHL divisies met een klant contact center, DHL Parcel en DHL Express, samen mee doen. As One noemen we dat bij DHL!

De volgende keer… 

Dankjewel Angéline voor je tijd en het beantwoorden van deze vragen. Het voltallige team van de Klantcontact Quiz wenst alle deelnemers van DHL uiteraard heel veel succes! Welk bedrijf zal volgende week aan de beurt zijn? Check onze socials en kom regelmatig even terug naar onze website om daarover en meer geïnformeerd te blijven.